5 de març. Conferència "Corrupció i desenvolupament econòmic"

Convocatòria. (castellano) (valencià)

Presentació.

El joc i contraposició dels diversos interessos ciutadans s'articula en una estructura d'equilibri de poders i contrapoders molt complexa d'acord a un marc de regles que donen suport a les institucions que articulen als ciutadans que les serveixen per a complir el seu objectiu, que no és altre que el servei de l'interès general de tots com a garantia de l'exercici de les llibertats de cada ciutadà que és qui, en última instància, mitjançant l'exercici de la seua sobirania, sustenta aquest marc general de regles. Sembla òbvia la transversalitat en el respecte a les regles que defensen la cosa pública que es pot requerir de cadascun dels actors però, no obstant açò, la corrupció, l'atac a la decència dels ciutadans que formen les institucions, és un dels principals dissolvents de la pròpia estructura institucional i és molt alt l'incentiu per a controlar aqueix poder delegat per tots al servei  d'algun dels interessos particulars en joc. Per açò, defensar de l'atac dels corruptors i les práctiques corruptes aquells ciutadans que tenen major o menor responsabilitat en les institucions pot tenir tot el sentit.

Les Corts Valencianes van designar, l’any passat, per a la responsabilitat d'aquesta tasca al Sr. Joan Llinares, com a director de l'Agència de Prevenció i Lluita contra el Frau i la Corrupció de la Comunitat Valenciana a qui la Societat Econòmica d'Amics del País convida a compartir amb socis, amics i ciutadans en general l'estat de l'a qüestió després d'uns primers mesos de funcionament en la conferència “Corrupció i desenvolupament econòmic”

Ponent.

Sr. Juan Antoni Llinares i GómezDirector de l'Agència de Prevenció i Lluita contra el Frau i la Corrupció de la Comunitat Valenciana.

Llicenciat en Dret per la Universitat Nacional d’Educació a Distància, el Sr. Joan A. Llinares és Màster de Gestió de Petits i Mitjans Municipis, valorat per l’Institut Nacional d’Administració Pública i funcionari de carrera del Ministeri d’Administracions Públiques.

Ha segut Gerent del Museu Nacional d’Art de Catalunya (2001-2009), Director Executiu del Palau de la Música Catalana (del juliol del 2009 al desembre del 2010),  Administrador de l’Institut Valencià d’Art Modern (IVAM) i Gerent de la Gerència de Recursos de l'Ajuntament de Barcelona. En 2017 fou nomenat director de l'Agència de Prevenció i Lluita contra el Frau i la Corrupció de la Comunitat Valenciana per elección de les Corts Valencianes.

El Sr. Joan Llinares va ser Secretari General de la Reial Societat Econòmica d'Amics del País de València i és hui soci de esta Societat.

Presenta el conferenciant el  Molt Excel.lent Sr. Enric Morera i Català, President de les Corts Valencianes

Modera la taula el Sr. Vicent Cebolla. Director de la Societat Econòmica d'Amics del País de València

La conferència se celebra al Saló d'Actes del Conservatori Professional de Música de València, Edifici Històric a la Plaça de Sant Esteve 3, a les 19 hores.

L'Econòmica. Llums i Ombres