19 de novembre."L'alimentació del futur i la investigació agroalimentària" "Cap a un model agroalimentari basat en el coneixement"

Convocatoria. (castellano) (valencià)

Presentació

En el segle XIX, l'Econòmica, d'acord amb els seus principis d'incorporar el coneixement crític a la tradició dins del món econòmic, i particularment en el camp de l'agricultura, va incentivar des de la importació de productes agrícoles, com el mandariner, gràcies a les gestions del Comte de Ripalda, soci de la RSEAPV; fins a la de la creïlla, el cultiu de la qual va ser fomentat per la RSEAPV, i que es va convertir en el menjar principal dels desocupats i famolencs de la ciutat de València durant anys; o les nespres, importats per la RSEAPV de Japó en 1821; o establint en 1818 la primera càtedra d'agricultura, que en 1846 s'incorporaria a la Universitat de València. Entre els principals assoliments de l'activitat agronòmic desenvolupada per la RSEAPV durant aquests anys va destacar el fet que Espanya fóra el segon país europeu en el qual es va difondre l'ús del guano. Dins d'aquesta línia d'actuacions, la RSEAPV va participar molt activament en la creació i condicionament del Jardí Botànic de València i la participació en la creació dels Camps d'Experiències i el Jardí d'Aclimatació, en els Jardins del Real, per part de la Societat Valenciana d'Agricultura, que va tenir des dels seus orígens socis comuns amb la Societat Econòmica d'Amics del País, i d'aquest germen, caminant el temps es donaria lloc a l'Institut Valencià de Recerques Agràries que en aquestes dates celebra, doncs, el cent cinquanta aniversari d'aquelles efemèrides.

La RSEAPV va ser convidada a participar en els actes d'aquesta celebració per la Hble. Senyora Elena Cebrián, Consellera d'Agricultura, Medi ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural de la Generalitat Valenciana i Presidenta del IVIA; i té el plaure de convidar als seus socis i ciutadans en general a l'acte que amb aquest motiu organitza en el Saló Històric del Conservatori Professional de Música de València; una conferencia col·loqui en la qual participen el Sr Daniel Ramon, que tractarà el tema “L'alimentació del futur i la recerca agroalimentària”; i la Hble. Senyora Elena Cebrián, Consellera d'Agricultura, Medi ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural i Presidenta del IVIA, el tema del qual serà: “Cap a un model agroalimentari basat en el coneixement”.

Ponents

Dr. Daniel Ramon, Director de I + D de la Unitat de Bioactius de Archer Daniels Midland

Honorable Sra. Elena Cebrián. Consellera d'Agricultura, Medi ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural i Presidenta del IVIA

Modera la Taula la Sra. Marñia Teresa Cháfer
. Directora General de Desenvolupament Rural i Política Agrària Comuna (PAC) de la Generalitat Valenciana.

La conferència se celebra al Saló d'Actes del Conservatori Professional de Música de València, Edifici Històric a la Plaça de Sant Esteve 3, a les 19 hores.

L'Econòmica. Llums i Ombres