2004, 29 Novembre. El llegat de Cavanilles. Jornades-Homenatge.

Tríptic.

Anunci de premsa.

Com sabeu, en aquest "Any Cavanilles" la nostra Societat dedica una part de la seua activitat a commemorar la figura de l'il·lustre soci de l'Econòmica, el botànic Antonio José Cavanilles, i s'han celebrat una sèrie de conferències i taules redones en què els ponents es distingixen per la seua autoritat en el coneixement del científic valencià i el seu context històric.

Aquesta activitat culmina amb l'edició d'un llibre "A.J. Cavanilles (1745-1804). Segundo centenario de un gran botanico", que arreplega, entre altres articles, el conjunt de les conferències i taules redones realitzades amb motiu d'aquest "Any Cavanilles", i l'edició facsímil del "Elogio Histórico de Cavanilles" de José Pizcueta (premiat per la RSEAP en 1826). L'esforç realitzat per la nostra Societat s'ha estés, així mateix, a l'edició facsímil, en format CD, d'una de les obres més singulars i rellevants del cèlebre científic "Icones et descripcions plantarum (1792-1804)", que arreplega en més de 600 làmines la descripció d'almenys 500 espècies vegetals de tot el món.

Aquests volums van ser presentats el dia 23-11, a la seu del Centre Excursionista de València, en virtut dels projectes de col·laboració de l'Econòmica amb altres entitats de la Societat Civil Valenciana i com a reconeixement a l'esforç del Centre Excursionista de València en la promoció del nostre il·lustre soci.

Els dies 29 i 30 de novembre, en col·laboració amb la "Ciutat de les Arts i les Ciències", la "Conselleria de Territori i Medi Ambient", la "Universitat de València. Estudi General" el "Instituto Médico Valenciano" i el "Centre Excursionista de València", s'organitzen unes "Jornades-Homenatge a l'insigne científic valencià" davall el referent de "El Llegat de Cavanilles", en les que es podrà participar en una sèrie de Taules Redones, Exposicions, etc, de recuperació de la memòria de l'insigne botànic valencià, davall la coordinació del soci i membre de la Junta de Govern de la nostra Societat José L. Rubio. S'hi inclou  una nova presentació dels volums editats per l'Econòmica.