"Valencians Solidaris" amb l'Oceà Índic.

Comunicat de les Entitats Cíviques.

Resum gràfic:

-Roda de premsa. El dia 26 de gener, s'ha convocat per estes entitats cíviques una roda de premsa, que ha comptat amb una important presència de mitjans de la nostra ciutat, a fi de donar a conéixer a la societat valenciana la campanya de solidaritat mampresa, així com les activitats que es van a portar a terme en relació amb esta noble causa.

-Logo. Amb este logo, les entitats que subscriuen el comunicat s'unixen davall el lema comú de "Valencians Solidaris", per a iniciar una línia de col·laboració amb les societats devastadas per esta catàstrofe, tendent a facilitar la recuperació de les seues microestructures productives.

Notes de premsa:  (Cliquear els enllaços)

-Levante - "El Mercantil Valenciano" - 27-1-2005 - Nuria Tendeiro - Article

-Las Provincias -  28-1-2005 -Rafa Marí - Article

COMUNICAT

En estes últimes setmanes hem viscut un exemple de solidaritat amb les víctimes del Tsunami que ha afectat el sud-est asiàtic d'una forma tan tràgica. Este corrent d'ajudes d'emergència suposa un compromís que ha de tindre continuïtat d'una forma sostenible, és per això que algunes entitats de la societat civil valenciana: Reial Societat Econòmica d'Amics del País, Institut Mèdic Valencià, Societat Coral El Micalet, Federació de Societats Musicals de la C.V., Centre Excursionista de València, Associació de Cronistes Oficials del Regne, Plataforma de Voluntariat de la Comunitat Valenciana, i la Coordinadora Valenciana ONGD, hem decidit ajudar en la recaptació de fons per a pal·liar les greus conseqüències que s'han derivat del sisme submarí ocorregut en l'oceà índic.

En este sentit el dijous dia 3 de febrer a les 20:15 hores, en la sala Iturbi del Palau de la Música, se celebrarà un concert organitzat per l'Econòmica d'Amics del País i el Conservatori Professional de València, per al qual han brindat la seua participació activa les entitats de la Societat Civil Valenciana abans citades. Serà un concert extraordinari per a recaptar fons i ajudar de forma sostinguda els afectats, especialment a través de "microcrèdits".

El fet d’utilitzar els microcrèdits com a ajuda a la reconstrucció sostenible de la societat civil en el sud-est asiàtic, es proposa utilitzar que el 2005 és l'Any Internacional dels Microcrèdits i, així mateix, que alguns dels països afectats són grans coneixedors d'esta eina tan útil per al desenvolupament sostenible.

Entre totes estes entitats hem creat una “Fila zero”, que permet fer-ne donatius, mitjançant un ingrés o transferència en el c/c núm. 2077-0009-97-6600000121, obert en Bancaixa a nom de la ONG “Asociación de Voluntarios de Acogimiento Familiar,(A.V.A.F.)” amb el títol “Valencians Solidaris amb l’Oceà Índic”.

El programa del concert oferirà la versió en concert del Diluvi de Noé “(Noye's Fludd OP. 59)”, composta pel famós compositor anglés Lord E. Benjamin Britten (1913-1976). És una partitura singular amb un elenc de veus i instruments realment ampli, que estarà interpretada per l'orquestra, cor i cor de veus blanques del Conservatori Professional de València.

Les entitats que subscrivim este escrit, convoquem a tots i totes els valencians, institucions públiques i privades, empreses etc., a participar en la Fila 0 del concert que se celebrarà en el Palau de la Música de València el pròxim dia 3 de febrer per a ajudar en esta noble causa.

Este és el primer acte públic en què s'inicia la nostra ajuda sostenible, però en el nostre ànim està el seguir contribuïnt amb noves convocatòries per tal de mantindre oberta l'ajuda, de la mateixa forma com ens agradaria que ens ajudaren a nosaltres si ens ocorreguera quelcom semblant.

Gràcies per totes les vostres col·laboracions.

PD.: Entrades en la taquilla del “Palau” des d’una hora abans del concert. L'entrada al concert serà lliure, però l'aforament és limitat..

Recordem: c/c núm. 2077-0009-97-6600000121, obert en Bancaixa a nom de la ONG”Associació voluntària d'Acolliment Familiar”, amb el títol “Valencians solidaris amb l’Oceà Índic”.

Firmen: Els Presidents de les Entitats: Reial Societat Econòmica d'Amics del País: D. Francisco Oltra. Institut Mèdic Valencià, D. Salvador LLedó. Societat Coral El Micalet: D. Tonetxo Pardiñas. Federació de Societats Musicals de la C.V.: D. Santiago Algado. Centre Excursionista de València: D. Juan M Ferris. Associació de Cronistes Oficials del Regne. D. Francisco de P. Momblanch. Plataforma de Voluntariat de la Comunitat Valenciana: D. Joan Cebolla i la Coordinadora Valenciana de ONGD,: Dª. Elvira Mensat.