27 Setembre. Na Maria Josep Picó.

"El medi ambient a través del filtre dels mitjans de comunicació"

Resum gràfic:

1. En un momento de la seua intervenció, Na. Maria Josep Picó, ací

2. En Eduardo Rojas va fer la presentació de la conferenciant a la taula de la conferència, ací

3. Vista general de la sala. El públic va seguir amb molt d' interes la intervenció de la conferenciant , ací

Resenya de premsa. Ací.

Invitació/convocatòria. Ací.

La importància i complexitat dels temes relacionats amb el medi ambient ha motivat que estos hagen estat presents en moltes de les activitats programades per l'Econòmica, i a este efecte es poden recordar les conferències i taules rodones relacionades amb cicles com el del “Any Cavanilles”, “Montes Valencians” o les que s'han oferides en col·laboració amb altres entitats així mateix preocupades per esta problemàtica.

Malgrat aixó, en este com en altres assumptes, la coneixença i l'opinió que tenim del medi ambient és, en bona mida, funció de la percepció que assolim de la informació que ens arriba des dels mitjans de comunicació que, no podem oblidar-ho, són al mateix temps mitjans d'opinió.

Preguntar-nos com arribem a la coneixença d'alguna cosa, sempre és una forma d'enriquir eixe mateix coneixement, i en esta ocasió el fòrum de l'Econòmica compta amb una figura excepcionalment ben situada en ambdós territoris: medi ambient i mitjans de comunicació.

Maria Josep Picó (Sagunt, València, 1973), Premi Nacional de Periodisme Ambiental 2005 atorgat pel Ministeri de Medi Ambient, és va llicenciar en Ciències de la Informació en el CEU Sant Pau de València el 1996. Posteriorment, va fer el Màster de Creació d'Empreses de gestió i assessorament en medi ambient, de l'Escola d'Organització Industrial de Madrid i, en l'actualitat, està acabant el doctorat en la Universitat de València. Va col·laborar en diversos mitjans de comunicació fins que el 1998 va entrar a la redacció del diari "Levante- El Mercantil Valenciano", on és va especialitzar en periodisme ambiental. Alhora també va realitzar treballs per a altres publicacions com ara El Temps i Mètode, la revista de divulgació científica de la Universitat de València, i va donar classes al màster de Gestió Ambiental i Desenvolupament Sostenible de l'Instittut Mediterrani per al Desenvolupament Sostenible (Imedes) i la Universitat de València. Després de sis anys com a responsable dels noticies ambientals del diari, va deixar la redacció, el setembre del 2004, per posar en marxa i dirigeix la revista de natura i medi ambient, Nat.

El 27 de setembre, a les 19,30 hores, al Centre Cultutal de la Fundació Banciaxa, esperem comptar amb la vostra sempre grata presència.