29 de Novembre. Visita del Rector de la Universitat de València - Estudi General

Sr. Francisco Tomás i Vert.

Resum gràfic:

1. D. Francisco Tomás ha signat al Llibre d'Or de la RSEAP. Ací

2. El Rector es va interessar per algun dels exemplars de la biblioteca de l'Econòmica. Ací.

3. Algun exemplar va formar part de l'Exposició del 225 Aniversari, Ací

4. L'any 2002 el Rector el Rector ja va visitar l'antiga seu de l'Econòmica. Ací.

El passat dia 29 de novembre D. Francisco Tomás i Vert, Rector de la Universitat de València - Estudi General, que a més és soci de l'Econòmica, va visitar la nova seu de la RSEAP signnat al Llibre d'Or de la nostra Societat.

Al llarg de la seua visita, es va interessar molt particularment pels fons de la Biblioteca de l'Econòmica, especialitzada en els segles XVIII i XIX, com ja feu en la seua anterior visita, a la seu del carrer Navellos.

El Rector de la Universitat de València ha estat complimentat pel Director de la RSEAP, D. R. Francisco Oltra, i el Vice Director D. Manuel Portolés, el Secretari General D. José Asensio i el soci i President de la Comissió de Comerç D. Jaime Cesareo Fernández. En l'hora llarga de conversa que es va mantindre, es tractaren temes relatius a la relació institucional i de col·laboració d'ambdós entitats, com la invitació perquè l'Econòmica realitze algunes de les seues activitats en l'Aula Magna de la Universitat de València, o la inclusió de les dites activitats dins del catàleg de matèries computables com a crèdits de lliure elecció que s'oferta als estudiants de la Universitat de València - Estudi General. El Rector va reconéixer la destacada labor que desenvolupa una societat com l'Econòmica, amb més de 229 anys d'història, en la València del nostre temps.

També es va parlar d'algun dels projectes que està preparant l'Econòmica, amb motiu de celebrar-se l'any 2006 el 230 aniversari de la nostra Societat, dins del desenvolupament del pla estratègic que seguix i en el qual, després d'una primera etapa dedicada a la recuperació i revitalització de la Societat i una segona d'intensa labor per donar a conéixer la seua realitat, en esta tercera fase, s'està reconeixent des dels mes diversos estaments institucionals i de la societat civil valenciana el paper que l'Econòmica està jugant en la València del segle XXI, la qual cosa posa en evidència, entre d'altres, les visites a la nostra seu o a les activitats realitzades per la nostra Societat d'importants representants, tant institucionals com de la Societat Civil. Tal és el cas del Rector en esta la seua segona visita a la nostra seu.