29 Març. Eveline Herfkens Coordinadora General de l'ONU

"Trobada amb les entitats socials i ciutadanes de València"

Lloc: Sala Joan Fuster de la Facultat d'Història de la Universitat de València (Av Blasco Ibáñez).

Resum gràfic.

1. A la taula  hi estigueren, entre d'altres, D. Fernando Casado Caneque, Ph.D. Coordinador General de les Nacions Unides - Campanya dels Objectius del Mil.leni, D. Francisco Oltra Climent, Director de la RSEAPV, D. Joan Cebolla, President de la Plataforma de Voluntariat Social de la C.V., a més de Dª Eveline Herfkens. " General's Executive Coordinator" de l'ONU per a la Campanya del Mil·lenni Ací.

2. Dª Eveline Herfkens, s'adreçà els presents, de manera directa, per a recordar el compromis asumit per l'Humanitat vers els Objectius del Mil.leni Ací.

3. El D. Francisco Oltra, Director de la RSEAPV, en un moment de la seua intervenció. Ací

4. La Sala Joan Fuster de la Facultat d'Història de la Universitat de València va registrar una important presència de públic, interessat a escoltar els missatges de la Secretària General Executiva de l'ONU, Coordinadora per a la Campanya del Mil·lenni. Ací

Convocatòria,  ací.

"Som la primera generació que pot acabar amb la pobresa. Hui la humanitat té el pla, el saber fer, la tecnologia i els diners. Devem per tant negar-nos a perdre esta oportunitat històrica". Eveline Herfkens: Secretary General's Executive Coordinator de l'ONU per a la Campanya del Mil·lenni

La Societat Civil és l'espai en què es pot articular la demanda de responsabilitat als dirigents polítics en un tema d'importància crucial per a la humanitat com és el de l'eliminació de la pobresa. La Reial societat Econòmica d'Amics del País de València, que ve participant en les activitats que s'estan realitzant dins de la "Campanya Pobresa Zero", col·labora amb altres entitats en la presentació de la conferència de l'Evelin Herfkens que té com a objecte d'informar la societat valenciana de les accions que s'estan duent a terme a nivell mundial per a exigir el compliment dels Objectius del Mil·lenni.

Evelin Herfkens és la portadora, a nivell mundial, del missatge de les Nacions Unides previst en els Objectius del Desenvolupament del Mil·lenni, un compromís adquirit per 198 estats al setembre del 2000. És el que es coneix com la Declaració del Mil·lenni. Tal document arreplega una sèrie d'objectius referents a l'eradicació de la pobresa, l'educació primària universal, la mortalitat infantil i materna o l'avanç de la sida. Les xifres actuals revelen la urgència que es complisquen dits Objectius: - 50 milions de persones estan infectades amb l'HIV i la gran majoria no rep cap tractament ni atenció.
- 800 milions de persones no tenen accés al menjar suficient per a alimentar-se.
- 1200 milions de persones no tenen accés a l'aigua potable.
- 10 milions de xiquets i xiquetes moren abans de complir els cinc anys per causes evitables.
- el 70% de les persones pobres del Planeta són dones.
- el 10% de la població mundial disfruta del 70% de les riqueses del Planeta.
- el 75% de les persones pobres són llauradors i llauradores.
(font: Campanya Pobresa Zero)

Més informació sobre la situació dels Objectius de l'ONU del Mil·lenni: