19 de Novembre. "La Universitat Valenciana del Futur" Col.loqui-debat

Taula rodona pel rectors magnífics de les cinq universitats valencianes

Invitació,  ací.

Referèncias de Premsa.

1. Las Provincias. Arreplega en portada la conferència dels rectors de les cinc universitats valencianes organitzada per la RSEAP. Ací.

2. Las Provincias. En pàgines interiors, el rotatiu fa una extensa referència de la conferència de rectors de les universitats valencianes, organitzada per l'Econòmica d'Amics del País el dia 19-11, davall el titular de " Els rectors s'unixen per a denúncia de la falta de reconeixement social, empresarial i polític".  Ací.

3. Levante-El Mercantil Valenciano. El rotatiu valencià arreplega àmpliament la la conferència col·loqui organitzada per l'Econòmica d'Amics del País el 19-11-07, ressaltant la imatge d'unitat i cohesió mostrada pels rectors de les cinc universitats públiques valencianes, així com l'acceptable rendiment de les mateixes en relació amb el consum de recursos financers, en termes de PIB. Ací.

4. El Mundo - Comunidad Valenciana.  Arreplega en les pàgines dedicades a la Comunitat Valenciana, la conferència-col·loqui organitzada per la RSEAP en la que han intervingut els rectors de les cinc universitats públiques valencianes i assenyala que van mostrar una imatge d'unitat i reivindicativa enfront de l'Administració que no estaria reconeixent adequadament la labor que realitzen.  Ací.

5. El País-Comunidad Valenciana. Es fa eco de la conferència conjunta dels rectors de les cinc universitats públiques valencianes, fet que assenyala com a inusual i que s'ha dut a terme per mediació de la Societat Econòmica d'Amics del País, que va organitzar el dit acte en la seu de la Fundació Bancaixa. Ací.

6. Levante-El Mercantil Valenciano.  En la seua edició del día 21-11, fa una nova referència de la conferència de rectors de les universitats valencianes, organitzada per l'Econòmica d'Amics del País el dia 19-11, en un extens article que aprofundix sobre els problemes del finançament de les universitats. L'article arreplega un testimoni gràfic de la reunió prèvia mantinguda pel Director de l'Econòmica, D. Francisco Oltra, amb els rectors en la "Salita de l'Entitat Fundadora" que posseïx l'Econòmica en la seu de la Fundació Bancaixa. Ací.

Resum gràfic.

1. Els rectors de les universitats valencianes amb el Director de la Reial Societat Econòmica d'Amics del País, moments abans del col·loqui-debat. Ací.

2. La taula del debat col·loqui, que va tindre lloc en la recentment inaugurada seu del Centre Cultural Bancaixa. Ací.

3. Un nombrós públic va seguir les diferents intervencions i va participar en el debat que va tancar l'acte. Ací.

Documents.

1. Paraules de presentació del Director de la Reial Societat Econòmica d'Amics del País, D. Francisco Oltra. Ací.

Presentació

El dia 19 de novembre, a la recenment inaugurada seu del Centre Cultural Bancaixa,  tindrà lloc el col·loqui-debat sobre “La Universitat valenciana del futur”, en el que participaran els rectors de les universitats públiques valencianes:

El Director de la Reial Societat Econòmica d'Amics del Pais de València, D. Francisco Oltra, presentarà els ponents, que exposaran el seus punts de vista sobre temes trascendents i d'enorme actualitat:

Bolonya, i el procés de convergència en un Espai Europeu d'Educació Superior, en el que les tics (Tecnologies de la Informació i la Comunicació) són una ferramenta fonamental

El finançament, adequat de les universitats, un aspecte clau en el futur d'estes institucions

Investigació i transferència de tecnologia, és a dir, investigació bàsica i aplicada a la indústria i com a motor d'innovació.

La Universitat i el seu paper en la societat. Valoració de les universitats per la societat

Com és habitual, després de la intervenció dels rectors, els assistents tindran l'oportunitat de participar en el debat, formulant-hi les seues preguntes als rectors, la qual cosa permetrà conéixer l'estat de la questió per boca dels màxims responsables de la realitat universitària valenciana.

Ponents

D.  Francisco Tomás Vert.  Rector Magnífic de la Universitat de València-Estudi General

D.  Juan Juliá Igual
 Rector Magnífic de la Universitat Politècnica de València

D.  Ignacio Jiménez Raneda
.   Rector Magnífic de la Universitat d'Alacant

D.  Francisco Toledo Lobo
.   Rector Magnífic de la Universitat Jaume I de Castelló

D. Jesús Rodríguez Marín
.  Rector Magnífic de la Universitat Miguel Hernández d'Elx

Modera la taula D. Francisco Oltra Climent, Director de la  Reial Societat Econòmica d'Amics del Pais de València.

L'acte se celebrarà  seu del Centre Cultural Bancaixa (Plaça de Tetuan 23) , a les 19 hores.

L' Econòmica. Llums i Ombres