4 de Juny 2007.Acord Marc: Reial Societat Econòmica d'Amics del País de València i Universitat Jaume I de Castelló

Document,  ací.

Resum gràfic.

1. Moment de la firma del "Acord Marc". D. Francisco Toledo, Rector Magnífic de la Universitat Jaume I i D. Francisco Oltra, Director de la Reial Societat Econòmica d'Amics del País de València. Ací.

2. Amb el Director de l'Econòmica van estar presents en l'acte de la firma del conveni el Secretari General, D. José Asensio i el President de la Comissió d'Acció i Voluntariat Social, D. Francisco Javier Edo. Ací.

Resenya.

La UJI signa un acord de col.laboració amb la Reial Societat d'Amics del País de València en el seu 230 aniversar.

El rector de la Universitat Jaume I, Francisco Toledo, i el director de la Reial Societat d'Amics del País de València (RSEAPV), Francisco Oltra, han signat avui dilluns 4 de juny del 2007 un conveni que obri la porta a la col·laboració en activitats de formació, d'investigació científica, de desenvolupament tecnològic, econòmic i sociocultural i d'intercanvi d'experts entre ambdues entitats.

Tant el rector com el director de la RSEAPV han mostrat la seua satisfacció per la signatura d'un conveni que consideren que resultarà plenament satisfactori per a ambdues parts. Francisco Toledo ha destacat la brillant trajectòria de la Reial Societat d'Amics del País de València, entitat que enguany celebra el seu 230 aniversari. Per la seua banda, Francisco Oltra ha explicat que, després del gran esforç realitzat per a recuperar la RSEAPV després de la dictadura, "ara el nostre objectiu és cercar el reconeixement social".

La RSEAPV va ser constituïda per mandat de Carles III en 1776 com a fòrum d'anàlisi, reflexió i debat i té, al seu torn, com a objectiu principal la divulgació del coneixement científic, tecnològic, econòmic i sociocultural mitjançant la celebració de diversos tipus d'actes (conferències, taules redones, presentacions científiques i literàries, seminaris, concerts, exposicions, etc).