30 d'Octubre 2008 "La Universitat Valenciana davant el repte de l'Espai Europeu d'Educació Superior"

Debat-Col.loqui dels rectors de les  universitats públiques valencianes

Invitació

Premsa

El debat col·loqui sobre el futur de la universitat valenciana en el "Espai Europeu d'Educació Superior", ha despertat un gran interés en els distints mitjans de comunicació les referències dels quals es poden seguir en els enllaços següents:

1. Las Provincias. 31/10/08. Ací.

2. Levante-El Mercantil Valenciano. 31-10/08. Ací.

3. El Mundo - Comunidad Valenciana.  31-10-08.  Ací.

4. El País-Comunidad Valenciana. 31-10-08. Ací.

5. Universitat Politècnica de València - RTV. 31-10-08. Ací (Video 25,1 Mbytes).

Resum gràfic.

1. Els ponents el Director de l'Econòmica, D. Francisco Oltra, moments abans del col.loqui-debat, en la "Saleta de l'Entitat Fundadora" en el Centre Cultural de la Fundació Bancaixa. Ací.

2. El debat va despertar gran interés en el mitjans de comunicació. Ací.

3. La taula va estar presidida pel director de l'Econòmica i els rectors de les universiades públiques valencianes. Ací.

4. La taula va estar presidida pel director de l'Econòmica i els rectors de les universiades públiques valencianes. Ací.

Presentació

El 19 de novembre de l'any passat, els rectors de les universitats públiques valencianes comparegueren en el fòrum de l'Econòmica, en un col-loqui on exposaren i debateren sobre diversos temes cabdals per a la universitat en el futur de la Comunitat Valenciana, i una de les qüestions tractades va ser la creació d'un espai universitari europeu segons el disseny previst per la "Declaració de Bolonya", asumpte que, per la seua trascendència, reunix de nou els rectors de les nostres universitats en este debat-col.loqui organitzat per la Reial Societat Econòmica d'Amics del Pais, per a parlar de "La Universitat Valenciana davant el repte de l'Espai Europeu d'Educació Superior"

Ponents

D.  Francisco Tomás Vert.  Rector Magnífic de la Universitat de València-Estudi General

D.  Juan Juliá Igual
 Rector Magnífic de la Universitat Politècnica de València

D.  Ignacio Jiménez Raneda
.   Rector Magnífic de la Universitat d'Alacant

D.  Francisco Toledo Lobo
.   Rector Magnífic de la Universitat Jaume I de Castelló

D. Jesús Rodríguez Marín
.  Rector Magnífic de la Universitat Miguel Hernández d'Elx

El Director de la RSEAPV, D. Francisco Oltra, presentarà els ponents, que durant uns minuts i en l'ordre indicat, exposaran els seus punts de vista sobre el procés de convergència europea en un espai europeu d'educació superior, que haurà de tancar la seua primera etapa en 2010. Investigació, finançament, acreditació de la qualitat docent o gestió, són aspectes que els màxims dirigents de les universitats valencianes abordaran en les seues intervencions.

Posteriorment els assistents tindran l'oportunitat de participar en el debat, formulant les seues preguntes als rectors, en una ocasió extraordinària per a conéixer per boca dels seus màxims dirigents la política universitària en aquest temps de canvi.

L'acte s'ha celebrat al Centre Cultural Bancaixa (Plaça de Tetuan 23)

L' Econòmica. Llums i Ombres