2008, 11 de Febrer. "L'Etnobotànica en terres valencianes. Un homenatge a Joan Pellicer" Taula redona.

Invitació,  ací.

Resum gràfic.

1. Els ponents de la taula redona amb el Director de la Reial Societat Econòmica d'Amics del Pais, D. Francisco Oltra i el President del Centre Excursionista de València al claustre de l'Universitat de València . Ací.

2. La taula redona, a l'Aula Magna de la Universitat, estigué presidida pel Director i el President deles entitats organitzadores. Ací.

3. El públic, interessat, va seguir les diferents intervencions dels ponents i intervingué molt activament al col.loqui. Ací.

Organitzat per L'Econòmica d'Amics del País i en col·laboració amb el Centre Excursionista de València, dóna començament el III Cicle de “Territori i Paisatge” amb una taula rodona que tindrà lloc el día 11 de febrer,  davall el lema de:

“L'Etnobotànica en terres valencianes. Un homenatge a Joan Pellicer”

Participen els ponents:

D. Antonio Aguilella Palasi Director del Jardí Botànic de València, Profesor de Botánica de la Universidad de Valencia y soci de la RSEAP

D. Daniel Climent Giner, (Alicante, 1952) Etnobotàqnic, Catedràtic de Ciències Naturals a l’IES Badia del Baver, d'Alacant. Autor de diversos llibres i articles d'etnobotànica i guies de camp així com llibres de tex i articles d'anàlisi dels sistemes d'aprenentatge de la ciència.

D. José Manuel Alcañiz Castells, Periodista. Especialitzat en temàtiques relacionades amb la natura i el medi ambient.

Presentació.

Tal com ens informa D. Carlo Ferris, esta taula redona sobre la etnobotànica valenciana pretén donar a conéixer a la societat les seues utilitats i coneixements tradicionals, relacionada amb els usos medicinals, terapèutics i saludables de les plantes del Mediterrani. A més la taula redona servirà com a recordatori del difunt Joan Pellicer (Premi Cavanilles 2005), etnbotánic de la Safor, que a través de les seues publicacions i presència en TVV-Medi Ambient va donar a conéixer a la societat el ric patrimoni natural i cultural de l'etnobotànica, posant en valor els usos rurals i tradicionals de les plantes. L'etnobotànica s'oferix al ciutadà com una ciència que més enllà del coneixement de les plantes, entra de ple en les arrels de la cultura medicinal i terapèutica dels pobles de la C.V, que han emprat estes plantes per a usos molt diversos, i que precisa una investigació i recuperació de unes pràctiques quasi perdudes i en mans de persones majors de l'horta i la muntanya valenciana. És una crida a la societat i als investigadors i divulgadors a continuar treballant en esta disciplina de la botànica que ha sigut molt útil per a la societat.

Joan Pellicer (1947-2007)  fou un erudit valencià, pioner en el camp de l'etnobotànica a València: escriptor de diversos manuals sobre el tema i divulgador de reconegut prestigi en televisió i altres mitjans, també va conrear la poesia i la cançó durant la seua època universitària. En esta mesa redonda recibirá un homenaje póstumo por su obra en el campo de la etnobotánica.

Presenta D. Carles Ferrís i Gil, membre de la Comissió de Medi Ambient de la RSEAP i de l'Institut Valencià d'Excursionisme i Natura del CEV.

Modera D. Emilio Laguna, botànic i membre de la Comissió de Medi Ambient de la RSEAP.

L'acte tindrà lloc a l'Aula Magna de la Universitat de València,  C/Universitat, 2 (C/La Nave, 2), a les 19,00 hores.

L'Econòmica. Llums i Ombres