16 de Gener 2008. Cicle "Un viatge per la història: viatgers valencians pel segle XVIII". Taula rodona.

Presentació

Dins la línia d'actuació articulada pel conveni de col·laboració signat per la Reial Societat Econòmica d'Amics del País i la Universitat d'Alacant per a la realització d'activitats conjuntes orientades a la formació, la investigació científica i el desenvolupament tecnològic, econòmic i cultural i l'intercanvi d'experts entre ambdós entitats és celebra, a la "Seu Ciutat d'Alacant" de la Universitat d'Alacant, una taula rodona, segona de les programades -la primera de les quals va tindre lloc a la València (més informaciò ací)- al cicle "Un viatge per la història: viatgers valencians del segle XVIII"

Aquest cicle tracta d’acostar-nos a la visió que els il·lustrats valencians ens van deixar dels seus viatges per Espanya, Europa i Amèrica en el segle xviii. Un gènere, el de la literatura de viatges, que transcorre entre la veracitat i la falsedat, l’espionatge i l’expedició científica, entre l’exili i el viatge plaent. En definitiva, una mirada rigorosa que ens permetrà endinsar-nos en la ciència, l’economia, la història, la literatura, i una infinitat de curiositats que els nostres viatgers van observar amb passió i tenacitat..

El cicle pretén ser un viatge per llocs i episodis poc coneguts, a la mateixa vegada que un espai per a la reflexió, debat i anàlisi de les últimes investigacions fetes sobre la matèria.

Ponents

D. Emilio Balaguer Periguell. Catedràtic d’Història de la Ciència de la Universitat Miguel Hernández d’Elx que tratarà el tema: "La Real Expedición Filantrópica de la Vacuna. Una peculiaridad en las expediciones científicas de la Ilustración"

D. Armando Alberola Romás, Catedràtic d’Història Moderna de la Universitat d’Alacant. la seua intervenció porta el títol "El viaje como instrumento del reformismo ilustrado en España: el ejemplo de Jorge Juan"

Modera la taula rodona D. Emilio Soler Pascual, Director de la Seu de la Universitat d'Alacant.

Coordinen aquest cicle D. Nicolás Bas Martín, Bibliotecari de la Reial Societat Econòmica d'Amics del País de València i D. Emilio Soler Pascual, Director de la Seu de la Seu de la Universitat d'Alacant i soci de l'Econòmica, que és realitza amba la col.laboració de Bancaixa

Lloc : Seu Ciutat d’Alacant - Universitat d'Alacant, a les 20,15 horas.