16 de novembre 2009 Cicle "La Investigació com a clau per a la recuperació econòmica"

Taula redona: "Les Universitats de la Comunitat Valenciana front el repte de posar en valor la I+D+i"

Invitació

Premsa

1. Levante - El Mercantil Valenciano.   Aquí.

2. Las ProvinciasAquí.

3. El País - Ed. Comunidad Valenciana.   Aquí.

4. En Clave - Empresarial (3 Diciembre).   Aquí.

Resum gràfic

1. El Director de la Económica con los Rectores de las Universidades Públicas Valencianas, momentos antes de la mesa redonda,  aquí.

2. La mesa. El Director hizo la presentación de cada uno de los rectores,  aquí.

3. Tras la intervención de los rectores, el público inició un animado debate, aquí

Presentació

El 30 d'octubre de l'any passat, els rectors de les universitats públiques valencianes comparegueren en el fòrum de l'Econòmica per a debatre sobre  el futur de la Universitat en la Comunitat Valenciana i, més concretament, sobre les implicacions de la "Declaració de Bolonya" i la creació d'un espai europeu d'educació superior.

Enguany, l'Econòmica està plantejant un debat obert als diferents estaments socials implicats, entorn el cicle  "La Investigació com a clau per a la recuperació econòmica", que pretén esbrinar les possibilitats d'integració dels diferents discurs sobre la creació i transmisió del conexement en la nostra societat, cicle en el que han participat representants de l'Empressa, l'Administració (central i autonòmica) i els propis investigadors.

En esta taula redona se va a parlar de, i des de, la pròpia indústria del coneixement, la Universitat. I de bel nou podrem comptar amb la participació dels rectors de les universitats públiques valencianes que debatran sobre les accions a realitzar per a:

1) Crear grups d’excel·lència internacional en investigació bàsica i aplicada.
2) Incrementar la transferència dels resultats d’investigació al teixit productiu. 3) Incrementar la contractació de doctors en les empreses.
4) Incrementar el volum de la I+D+i en col·laboració amb empreses, alhora que s’elimina la competència deslleial.
5) Fomentar la creació d’empreses de base tecnològica
6) Crear nous pols de desenrotllament a la Comunitat Valenciana.

Ponents

D.  Francisco Tomás Vert.  Rector Magnífic de la Universitat de València-Estudi General
D.  Juan Juliá Igual
 Rector Magnífic de la Universitat Politècnica de València