15 d'octobre 2012. Professor Jorge Hermosilla

Invitació

Premsa y medis.

• Universitat de València. EG - Web,  ací.

Documents gràfics

1. La taula ha estat presidida pel Diretor de la Societat Econòmica d'Amics del País, D. Francisco Oltra i el catedràtic, D. Juan Piqueras va fer la presentació del ponent, ací.

2. El públic va intervindre al col·loqui interessant-se pels temes presentats en la conferència, ací.

3. Es pot visualitzar una xicoteta referència gràfica de l'acte al canal de YouTube, de la RSEAPV, ací.

Presentació.

Ocupa tres quartes parts de la superfície del nostre planeta i encara que el assumpte de l'aigua últimament s'haja caigut del discurs públic per estos paratges, mai este element ha perdut el valor estratègic que té per a la Humanitat, perquè quasi una deumil·lèsima part de l'aigua planetària, que és la que intervé en el cicle d'intercanvis entre oceans, atmosfera i terra, n'hi és una de les més formidables forces que  construixen el paisatge que habiten els sers humans. No és estrany, doncs, que les històries relacionades amb l'aigua estiguen íntimament lligades a la història de la Humanitat, per a la que sempre ha sigut, i és, un objectiu estratègic, constituint l'administració sostenible de l'aigua, l'accés universal del qual està lluny d'haver-se aconseguit, un dels desafiaments més greus als que s'enfronta la Humanitat, agreujat, a més, pels efectes indesitjables del canvi climàtic

El nostre paisatge, que és un paisatge hidràulic, ha sigut objecte d'atenció per part de la Societat Econòmica d'Amics del País curs rere curs, des de les més diverses perspectives. L'Econòmica, que va nàixer de la creença què el coneixement i la crítica són els mitjans necessaris per a la solució dels problemes, continua mantenint modestament este objectiu. En esta conferència "Geografia i patrimoni hidràulic mediterrani. A propòsit dels regadius valencians", el professor Hermosilla compartirà amb els amics i socis de la nostra Societat els seus extensos coneixements en este àmbi.

Ponent:

Jorge Hermosilla Pla. Catedràtic de Geografia de la Universitat de València-E.G. Vicerector de Projecció Territorial de la Universitat de Valencia-E.G.).

Degà de la Facultat de Geografia i Història (2002-2009) , i en l'actualitat Vicerector de Participació i Projecció Territorial (des d'abril 2010) Fundador i Director de la Unitat d'Investigació "ESTEPA: Estudis del Territori, Paisatge i Patrimonio", de la Universitat de València. Les segües línies d'Investigació se centren en la planificació estratègica i el desenrotllament local;  la posada en valor del patrimoni cultural en àmbits locals; l'anàlisi del patrimoni hidràulic, a escala local, regional, estatal i internacional i  el Paisatge: estudis i aplicacions.

És director de tres col·leccions editorials relacionades amb el regadiu històric: "Els regadius històrics valencians" (Direcció General de Patrimoni Cultural Valencià i la Universitat de València) . 14 volums. "La gestió tradicional de l'aigua, patrimoni cultural i sostenibilidad (Ministerio de Medio Ambiente y Medio Rural y Marino)"3 volums. "Patrimoni Hidràulic" (Confederació Hidrogràfica del Xúquer i Universitat de València), 4 volums.

Ha estat responsable en la direcció i coordinació de més d'un centenar de projectes, contractes i convenis, relacionats amb el patrimoni, el paisatge i el desenrotllament local, en àmbits diversos: Comunitat Valenciana, Estat Espanyol i Mediterrani (Tunis); així com més d'un centenar de publicacions (llibres, capítols, articles).

Director del Màster en Patrimoni Cultural i President de la Comissió d'Elaboració de Pla d'Estudis (CEPE) del dit Màster.".

L'acte se celebra a les 19 hores, al Centre Cultural de la Fundació Bancaixa, Plaça Tetuan, 23

L' Econòmica. Llums i Ombres