24 d'abril de 2013. "Bandes juvenils: rebel.lia o violència".

Dª Gema García (Fiscal Coordinadora de Menors de València) y D. Joan Cebolla, Dr. en Ciències Polítiques. Conferència (Col.laboració amb el projecte "Enganxa't" de l' IES "Malilla", de València)

Invitació

Enllaç al dìptic de les activitats del programa "Enganxa't 2013", ací

Presentació.

L'educació és un dels temes recurrents en què sol incidir esta Societat Econòmica d'Amics del País, des dels seus inicis, perquè el considera el mig més eficaç per a les persones puguen adquirir ferramentes imprescindibles per a enfrontar les responsabilitats que donen suport a la seua llibertat com a ciutadà, per a participar en la gestió i l'administració del control del poder, per a crear una societat de ciutadans lliures.

En aquests últims mesos, dos han sigut les trobades organitzades sobre aquesta qüestió per la nostra Societat; ambdós al voltant del model universitari espanyol, i la seua reforma. Però, si la formació universitària és una peça clau per al desenrotllament d'un país, les fites més rellevants per a la formació del ciutadà, aquelles que han de veure fonamentalment amb les habilitats i els coneixements relacionats amb la convivència, és donen en etapes més primerenques del procés educatiu, al voltant de l'ensenyança primària i els diferents camins curriculars seguits per les ensenyances secundàries obligatòries i, també, postobligatòries, perquè és en aquestes etapes de la vida de qualsevol persona quan se dissenyen els elements bàsics d'un currículum ciutadà, encara que el mateix continuarà el seu procés de maduració al llarg de tota la vida.

Cada generació s'enfronta a problemes que, majoritàriament, ja van aclaparar a generacions anteriors on, com sol succeir en una societat civilitzada, es van resoldre en nous problemes pel mitjà de diverses formes de compromís, i així successivament en una espiral que no és una altra cosa que la pròpia existència com a estructura orientada a la resolució de problemes. El recurs a la violència és un element que pot posar en evidència possibles fallides dels models enllumenats en aquell procés i la corresponent caiguda del joc de compromisos pel mig els quals una societat estableix formes consensuades de control sobre eixa violència. L'encast entre generacions sol ser una zona de fricció propícia que posa a prova la bondat dels models d'integració i convivència, molt especialment en eixa etapa de la vida en què cada individu aprén a conviure amb els altres alhora que amb si mateix.

L'Econòmica col·labora des de fa diversos anys amb les activitats del programa "Enganxa't", promogudes per un grup de professionals de l'ensenyança, articulats entorn de l'IES Malilla, i orientades a l'anàlisi, elaboració i posada en pràctica de propostes relacionades amb la problemàtica assenyalada, i dins d'aquest ànim de col·laboració invitem els nostres socis i amics a la conferència de Dª Gema García y D. Joan Cebolla: "Bandas Juvenils: rebel.lia o violència".

Conferenciants:

Gema García Hernández. Fiscal Coordinadora de Menors de València.

Joan Cebolla Moll. Doctor en Ciències Polítiques y expert en violència juvenil.

L'acte se celebra a la Sala Octubre, “Antics Magatzems El Siglo” (C/ San Ferrán , 12 de València), a les 19 hores.

L'Econòmica. Llums i Ombres