4 de novembre 2014. Taula Redona. "La internacionalització de les universitats públiques valencianes" (2)

Invitació (Valencià) (Castellà).

Premsa

• Levante EMV, 5/11/2014, ací

• Las Provincias, 5/11/2014, ací

• El País, 5/11/2014, ací

• El Mundo, 5/11/2014, ací

• 20 Minutos, 5/11/2014, ací

• La Información, 5/11/2014, ací

• Universitat Politècnica de València, 3/11/2014, ací

Resum gràfic

• El canal de notícies de la UPV va elaborar un molt bon reportatge de l'acte, que es pot consultar ací.

Presentació.

Any rere any la Societat Econòmica d'Amics del País i els rectors de les universitats públiques valencianes celebren un encontre amb els ciutadans interessats a conéixer i debatre sobre els problemes de l'espai públic, i més particularment els que afecten el món universitari i la seua relació polièdrica amb la societat, en les taules redones que hi ha organitzat la Societat Econòmica a l'efecte en els últims set anys on s'ha parlat i debatut sobre la relació entre les universitats públiques valencianes i l'empresa, o el model productiu, el finançament, la governança de les universitats, els reptes del futur, etc.

La proposta que es posa damunt la taula enguany està relacionada amb l'activitat de les universitats públiques valencianes des d'una perspectiva internacional, per a analitzar la interacció, i en el seu cas la penetració, de les nostres universitats dins el paisatge que ofereix un món globalitzat, allò que és plenament coherent amb la dimensió cosmopolita de la mateixa universitat com a idea que, a més aporta, més enllà dels “rankings”, un espill objectiu per a contrastar i mesurar l’eficiència en l'elaboració i transmissió de coneixements, fins i tot en relació amb l’esforç de la mateixa societat valenciana en la construcció de les seues pròpies universitats, i vies de col·laboració  i de participació de la nostra universitat, i de la societat valenciana, en la recerca de ferramentes per a la construcció de societats democràtiques que faciliten l'articulació de la convivència dels pobles en eixe món globalitzat.

Ponents

D. Esteban Morcillo SánchezRector de la Universitat de València Estudi General

D. Francisco Mora MásRector de la Universitat Politècnica de València

D. Manuel Palomar SanzRector de la Universitat d'Alacant

D. Vicent Climent JordáRector de la Universitat "Jaume I" de Castelló

D. Jesús Tadeo Pastor CiuranaRector de la Universitat"Miguel Hernández" de Elx

D. Francisco Oltra Climent.  Director de la Reial Societat Econòmica d'Amics del País de València. Presenta i modera la taula redona.

L'acte se celebra al Saló d'Actes del Conservatori Professional de Música de València, Edifici Històric a la Plaça de Sant Esteve 3, a les 19 hores.

L'Econòmica. Llums i Ombres