26 d'octubre. Taula redona. "El valor social de les Universitats"

Invitació (Valencià) (Castellà).

Premsa

• Levante EMV, 27/11/2015, ací

• Las Provincias, 27/11/2015, ací

• La Razón, 27/11/2015, ací

• El Mundo, 27/11/2015, ací

Presentació.

De nou els rectors de les Universitats Públiques de la Comunitat Valenciana es reuneixen al voltant de la taula rodona organitzada per la Societat Econòmica d’Amics del País, que any rere any serveix de plataforma d’encontre entre les universitats i els ciutadans. És una ocasió perquè les universitats puguen fer-ne una posada en comú, una reflexió sobre l’estat de la qüestió universitària, la qual cosa necessàriament implica fer-ho de l’estat de la qüestió envers la complexa relació entre la universitat i la societat. En anys anteriors, en la taula redona de l’Econòmica s’ha parlat tant dels models d’universitat com del problema del finançament, de la investigació i el repte de transmetre el coneixement i posar-li valor a la seua producció de “I+D+I+i”; les universitats com a vector d’introducció de coneixement en la societat, s’ha tractat de la integració a l’espai europeu com, en general, de la internacionalització de les universitats públiques valencianes, etc. Enguany els rectors volen posar en relleu, i contrastar amb els ciutadans, la seua percepció sobretot allò que les universitats aporten a la societat valenciana, el seu valor social, en aquesta nova taula redona que la RSEAP organitza i a la qual estan invitats tots els amics de l’Econòmica i ciutadans en general.

Ponents

D. Esteban Morcillo SánchezRector de la Universitat de València Estudi General

D. Francisco Mora MásRector de la Universitat Politècnica de València

D. Manuel Palomar SanzRector de la Universitat d'Alacant

D. Vicent Climent JordáRector de la Universitat "Jaume I" de Castelló

D. Jesús Tadeo Pastor CiuranaRector de la Universitat"Miguel Hernández" de Elx

D. Vicent Cebolla i Rosell.  Director de la Reial Societat Econòmica d'Amics del País de València. Presenta i modera la taula redona.

L'acte se celebra al Saló d'Actes del Conservatori Professional de Música de València, Edifici Històric a la Plaça de Sant Esteve 3, a les 19 hores.

L'Econòmica. Llums i Ombres