5 de juliol. Conferència. "La participació ciutadana i la responsabilitat cívica com a claus del canvi polític del País Valencià"

Convocatòria. (castellano) (valencià)

Presentació.

A la Societat Econòmica d'Amics del País es creu que el coneixement crític de les decisions que afecten la vida d'una comunitat mampreses per aquells en qui s'ha delegat la gestió de les institucions, és un element fonamental perquè els ciutadans puguen exercir la sobirania de la qual són titulars, però l'evidència d'este fet només de manera lenta i mitjançant la intervenció directa dels mateixos ciutadans es va obrint camí i prenent forma en el cos legislatiu que proporciona el marc de referència d'eixes institucions, posant a la disposició dels ciutadans eines que els permeten fer el seguiment de les decisions i accions mampreses pels seus representants i, particularment, l'ajust de les mateixes al pacte constitucional, doncs és molt recent en nostra relativament jove democràcia, (Llei 19/2013, de 9 de desembre, de Transparència, Accés a la Informació Pública) la integració plena d'este tipus de mecanismes en el nostre ordenament jurídic.

El passat 2 de maig a la Taula redona "Transparència contra corrupció. L'Oficina de Transparència i Bones Pràctiques de l'Ajuntament de Barcelona" vam poder assistir a la descripció de com este procés està prenent forma concreta en una institució concreta, l'Ajuntament de Barcelona, i hui, organitzat per esta Societat Econòmica d'Amics del País, el Conseller de Transparència, Responsabilitat Social i Cooperació de la Generalitat Valenciana, Honorable Sr. Manuel Alcaraz Ramos, portarà als nostres fòrums l'estat de la qüestió en la nostra pròpia Comunitat, a la conferència-col•loqui "La participació ciutadana i la responsabilitat cívica com a claus en el canvi polític del País Valencià"

Ponent.

Honorable Sr.  Manuel Alcaraz RamosConseller de Transparencia, Responsabilidad Social y Cooperación de la Generalitat Valenciana.

Modera el Sr. Joan Romero González. Catedràtic en Geografia Humana i membre de l'Institut Interuniversitari de Desenvolupament Local.

La conferència se celebra al Saló d'Actes del Conservatori Professional de Música de València, Edifici Històric a la Plaça de Sant Esteve 3, a les 19 hores.

L'Econòmica. Llums i Ombres