24 de setembre. "Les contradiccions culturals del capitalisme en el segle XXI"

Convocatoria. (castellano) (valencià)

Presentació.

L'Econòmica d'Amics del País ha volgut que una de les raons de ser per a una entitat nascuda a l'aire de la Il·lustració fóra constituir-se en fòrum d'informació, anàlisi i debat sobre aquells temes que puguen ser d'interès per al ciutadà, i de manera especial, d'aquells assumptes que poden ajudar millor a este ciutadà en la responsabilitat de construir la seua pròpia entitat com a tal, que li ajuden a identificar i analitzar els problemes i desafiaments sobre els quals necessàriament ha de conèixer per a poder jutjar i, en última instància, participar amb les seues decisions en la construcció dels ens col·lectius que estructuren qualsevol societat democràtica que, com en qualsevol ésser viu, es defineix i defineix el seu futur per la forma d'enfrontar i resoldre estos problemes i desafiaments i les eines generades per a tal fi.

Fòrum d'anàlisi i debat que pretén promoure preguntes que puguen portar-nos, almenys, certa definició de problemes i eines que, per altra banda, comprenen un abast molt ample; des dels principis ètics prefigurats per una idea del món que estableix políticament l'escala de prioritats, fins a la mateixa realitat dels ens col·lectius i els seus àmbits en un panorama particularment complicat com el d'este segle, on la globalització, més que mai fins ara però en un procés que no pot sinó créixer, desafia la capacitat de l'ens ciutadà. Amb estes referències, la Societat Econòmica d'Amics del Pais ofereix a l'atenció de socis, amics i ciutadans en general la conferència “Les contradiccions culturals del capitalisme en el segle XXI”, de la Doctora en Filosofia Dª Ana Noguera Montagud.

Ponent

Sra. Ana Noguera Montagud. Doctora en Filosofia i Lletres per la Universitat de València-E.G. Membre del Consell Valncià de Cultura

Doctora en Filosofia per la Universitat de València, és Tutora de Sociologia en la UNED (València) i ha codirigit cursos de la UIMP (València). És Membre del Consell Valencià de Cultura.

Participa en el consell de redacció de la revista "Temas para el Debate", i és crítica de llibres de la revista Sistema i articulista en la revista digital "SistemaDigital". És membre de les associacions literàries Concilyarte i Clave i coordinadora d'actes culturals: taules redones, presentacions de llibres, encontres literaris i exposicions. Ha participat en diverses publicacions: llibres com "La otra crisis, el Marxismo Analítico según el pensamientote Fon Elster" , "Las contradicciones culturales del capitalismo en el siglo XXI. Una respuesta a Daniel Bell", així com articles de premsa, crítiques de llibres, articles de reflexió filosòfica, antologies poètiques, novel•la i assaig. És membre de diverses ONG: Greenpeace, Metges Sense Fronteres, Creu Roja, Amnistia Internacional i Fundación Hugo Zárate.

Modera la conferència i presenta el ponent el Sr. Vicent Cebolla i Rosell, Director de la Reial Societat Econòmica d'Amics del País de València.

La conferència se celebra al Saló d'Actes del Conservatori Professional de Música de València, Edifici Històric a la Plaça de Sant Esteve 3, a les 19 hores.

L'Econòmica. Llums i Ombres