16 de gener. Conferència “La pell i el cervell: dermatosis psicosomàtiques”

Galeria d’Imatges

Presentació.

Segons ens indica el pròpi Dr. Vilata, “La pell és un òrgan amb múltiples funcions, molt importants totes elles i necessàries per a la vida de l’individu. La pell i el pèl tenen una funció social transcendent i amb un gran simbolisme per a totes les cultures. La pell és el que ens uneix i ens separa als individus, s’ha enaltit en totes les arts, uneix i diferencia pobles, s’arrelen i desencadenes passions per ella, el contacte pot produir atracció o rebuig, es pinta, es tatua o es produeixen ferides rituals, tot això per a expressar estats d’alegria o d’angoixa, des de la mort fins a la vida, o per a protegir de mals esperits. …(en la) que tota persona pot tractar… de reflectir en ella les seves inquietuds i de voler expressar, com signatures d’excepció, el seu marxamo personal en la seva pròpia pell o en la pell d’un altre individu, a vegades de dubtosa justificació” (Revista Més Dermatologia.2014; 23:2-3. Editorial)

La derivada d’aquestes afirmacions implica la gran transcendència i multidimensional perspectiva que té aquesta “interface” primària entre nosaltres i la resta del món que és la nostra pell, més enllà de la seva molt complexa relació amb la nostra salut; i d’algun d’aquests assumptes ve a parlar-nos en aquest fòrum de la Societat Econòmica d’Amics del País, el Sr. Juan José Vilata, membre de la Reial Acadèmia de Medicina de la Comunitat València i de la La Acadèmia Espanyola de Dermatologia i Venereología, la societat científica més antiga de la nostra Comunitat, soci d’aquesta Societat Econòmica d’Amics del País de València i Catedràtic de Dermatologia de la Universitat de València E.G

Ponent.

Sr. Juan José Vilata Corell, Catedràtic de Dermatología de la Universitat de València E.G.

Modera la Taula el Sr. José Asensio Muñoz Vice-Director de la Reial Societat Econòmica d’Amics del Pais de València.

La conferència se celebra al Saló d’Actes del Conservatori Professional de Música de València, Edifici Històric a la Plaça de Sant Esteve 3, a les 19 hores

Previous post 18 de diciembre. Asamblea General de Socios
Next post 11 de febrer. Conferència “València Capital Mundial del Disseny”